Board

Board
Makeuptardis

søndag 19. januar 2014

Dagens makeup og eyeliner tutorial

Heisann, folkens:))
nå her det vært litt for mye å gjøre i det siste, så hadde ikke helt tid til blogging:( men til slutt fant jeg tid og da ble det fin makeupresultat. Pluss, jeg skal vise dere hvordan jeg legger eyeliner.

Noen dager liker jeg å legge litt mørkere øyenskygger,og det ble en av de dager. Fordelen med å ha brune øynene noen ganger, er at man kan ha mørkere øyenskygger uten at det blir for dramatisk:) Og at alle farger passer:))

Til dagens øyemakeup brukte jeg Lorac Pro palette:


Steg for steg:
Først brukte jeg White( første skygge i første rad). Når man legger en hvit farge som grunnlag, blir alle andre farger du legger på mye finere.

Deretter brukte jeg to farger til å legge i globalen og ytterste delen av lokket:


Neste steg var å bruke øyenskygge på hele lokket:



Og for å gi mer åpen blikk brukte jeg følgende øyenskygger ( blandet sammen og la i innerste delen av øyet:
























Resultat:





Håper dere liker resultatet:))


Og nå over til eyeliner tutorial:
den siste året har jeg på en måtte blitt "avhengig" av å ta på eyeliner hver eneste dag. OG har etterhvert blitt flink å påføre den. Noen ganger legger jeg bare eyeliner nær vipper, uten å legge linje utover lokket,alt avhenger av tiden:))
Det er flere måter en kan påføre eyeliner på, fra blyant, eyelinergel til såkalte eyeliner pen. Jeg har prøvd alle metoder, men favoritten i hverdagen er eyelinerpen. Til mer dramatiske stunder, bruker jeg eyelinergel.

En må ha stødig hånd, og mye tid for å kunne legge fin eyeliner.
Jeg begynner alltid med å legge en tynn linje, mest mulig nær viper:

Deretter drar jeg linje som følger øyenlokkets form mot hårfeste ( håper dette gir menning:)))

Og til slutt lager jeg en slags triangel: ( bilde er fra et annet tidspunkt):
JEg fyller ut triangel og drar linje en gang til over hele lokket, nærmest mulig øyenvipper.

Resultat:


Eyelinerpen jeg brukte er fra Too Faced:
Den er utrolig lett å legge eyeliner med og varer lenge.

For å være enda mer tydelig, så bruker jeg bilde fra Pinterest, for å vise dere best mulig fremgangsmåte:
Hun brukte eyelinergel fra MAC,, men det går også an å bruke blyant eller eyelinerpen:)))


Så det er det bare å finne frem utstyr og begynne å øve, folkens:))

Hilsen
Dragana:)))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar