Board

Board
Makeuptardis

søndag 6. oktober 2013

Mine cleansing routine

Hvis en har ren ansikt, da er halvaprten av jobben gjort. Det er viktig med rensing både morgen og  kveld og en må velge produkter etter hudtype. Sminken blir jo også mye finere hvis ansiktshud har blitt tatt vare på:))

Jeg har kombinert hud, men lener mer mot fett hud. Også jeg har så smått begynt med antialdring produkter, spesielt for huden rundt øynene.  Aldri for seint å begynne med det.

Da jeg var i USA litt tidligere i år, så investerte jeg i Clarisonic renser. Og har ikke angret:))
Den renser i dypet og huden føles skikkelig ren etterpå. Jeg bruker den sammen med en vanlig hudrenser. Bruker den bare om kvelden, da det kan føre til litt rødhet i huden. Jeg betalte litt over 120 dollar for clarisonic i USA ( ca.720 kr). Den koster en del mer penger i Europa og jeg anbefaler å sjekke ut priser i amerikanske nettbutikker, da man kan spare en del penger å handle derifra:))




Sammen med Clarisonic, bruker jeg følgende rensemiddel:
Garnier PureActive makeup remover gel 2in1( removes makeup and cleanses)

Den renser godt og fjerner faktisk sminke godt:)) 


Til å fjerne øyesminke,bruker jeg egnet produkt og er varsomt og ikke gni altfor mye rundt øyeområdet.
Nivea waterproof eye makeup remover


Produkt er god og fjerner øyesminke uten mye vanskeligheter, man trenger ikke gni mye å den fjerner vannfast maskara uten problemer:) 


Da det kommer til hvilken hudkrem bruker jeg, så har jeg prøvd ganske mange gjennom årene, men kommer alltid tilbake til gammel klassiker:
Den gjør at huden min føles fuktig og myk:))


Nattkrem bruker jeg også:):
Nivea pure og natural night cream
Etter at jeg har renset ansikt så føles huden stram og tørr og da hjelper det å smøre ansikt med fet krem rett før man skal sove. Og huden føles så deilig og myk dagen etter:)

Krem jeg bruker til å ta vare på huden rundt øynene er krem  jeg kjøper når jeg er på ferie i Serbia. Det er krem som bli laget i apotek og er veldig god:



Ellers så bruker jeg pilling to ganger per uke og da sverger jeg til følgende produkt:
Mac mineralize volcanic ash
Huden får skikkelig glød etterpå:)


2 ganger per måned bruker jeg spesielt maske:
Glamglow mudmask
det er en slags gjørme (hvis jeg kan kalle det sånn) som renser og strammer huden og gir den skikkelig glød:)


Det var det, folkens:)) 

Hilsen
Dragana:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar