Board

Board
Makeuptardis

onsdag 9. oktober 2013

Makeupbørster- rens

Makeup-børster er det viktigste redskapet for å lage perfekte sminke looks. Men de fort blir en bakterie bombe, hvis de ikke blir renset regelmessig. Urene børster kan føre til blant annet akneutbrudd.

Jeg bruker sephora professional daily brush cleaner ( anti-bacterial formula). Det finnes mange produkter på markedet for nettopp makeup-børste rens. Men man kan også bruke vanlig mild baby shampoo, som fungerer kjempe greit.


Jeg prøver å vaske børster en gang per uke, ettersom jeg bruker dem hver dag.





Mine makeupredskaper:)))



Jeg sprayer hver børste med brush cleaner og lar de ligge i ca 2 minutter på en ren håndkle.


Deretter tørker jeg av børste med ren håndkle:

Enkelt og greit:)

Det er lurt å vaske dem om kvelden , fordi da kan de tørke godt i løpet av natten. Hvis du ikke har renset børster på veldig lenge, da er det lurt å la dem overnatte i vann i et glass, for å løse opp makeup rester.



Rene og pene:



Hilsen 
Dragana:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar