Board

Board
Makeuptardis

mandag 3. februar 2014

Mine øyenbryn

Jeg har en hat-elsk forhold til øyenbrynene mine. De er vanskelige å forme, og den ene er annerledes i formen enn den andre. Med andre ord, det er helt umulig å få dem symmetriske. Men de vokser fort og egentlig lette å pleie. Før var de ganske svarte i fargen og jeg brukte ikke tid på å forme dem.

Men etter å ha farget håret blondt, så måtte jeg blekke bryn også. Og med det må jeg forme dem hver dag med hjelp av enten blyant eller øyenskygge.

I dag skal jeg vise dere hvordan jeg former mine øyenbryn.

Sånn ser mine øyenbryn uten sminke:


Som dere ser den til venstre er litt tykkere enn høyere, og sånn har det vært hele mitt liv.


Til å forme bryn, så brukte jeg øyenskygger før, men i de siste måneder har jeg brukt øyenbryn blyant og den er kjempebra. Den er fra Billion dollar brows og er Universal brow pencil ( passer for alle farger)



Først følger jeg nedre linje og øvre delen av min øyenbryn ( med blyant)

Deretter fyller jeg ut bryn med lette bevegelser. Det er viktig å ikke presse blyant når man fyller bryn for å ikke overdrive med fargen. Til slutt bruk øyenbryn børste for å gre gjennom bryn, og  blende litt fargen. Jeg bruker øyenbrynsgel for å fiksere bryn.

Her ser dere forskjell mellom venstre og høyre bryn ( det er venstre som er formet med blyant):





 En kan også bruke øyenskygger, som for eksempel, set for øyenbryn fra Gosh:

Den inneholder tre skygger for alle (blondiner, brunetter) og voks for å fiksere bryn.

Jeg brukte alltid tynn pensel, for å kunne få presis resultat:


Det er bare å prøve seg frem og finne ut hva passer best for deg:)

Hilsen Dragana:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar