Board

Board
Makeuptardis

mandag 30. september 2013

Nail of the day + my manicure routine

I dag skriver jeg om hvordan jeg pleier neglene mine og skal også vise en tutorial:)

Jeg er veldig opptatt av at neglene mine ser pleiet og sunn ut. En gang per uke tar jeg hjemme-manikyr og skifter neglelakk 2-3 ganger per uke. Pga. jobb kan jeg ikke ha lange negler, men jeg lar dem vokse bittelitt sånn at de er ikke helt kortklipte. Det hater jeg:)

Må innrømme at min neglelakk kolleksjon teller litt over 100 neglelakk.. Me, very crazy:)) Men man må ha små lidenskaper i livet:))

Men tilbake til dagens post:)

Som sagt, jeg har hjemme-manikyr en gang per uke. Da bruker jeg en god og fet håndkrem som jeg smører godt på hendene og negler og lar den virke i ca.20  minutter .På jobben bruker jeg veldig mye desinfeksjon middel, og det tørker ut hendene ganske mye.Fet krem hjelper mye:)

Etterpå tar jeg neglefil og former negl hvis nødvendig. Også tar jeg og ordner neglbånd, igjen hvis nødvendig.



Fjerner først eventuelt neglelakk med neglelakkfjerner:

For tiden bruker jeg Maybelline express remover. Kjempe god og tørker ikke neglene.


Deretter er det tid for håndkrem:
Jeg bruker Evelin glycerin krem, som er rik med vitamin E og inneholder melk fra geit ( melke er visstnok svært bra for huden generelt:)
Kremen lar jeg virke i ca.20 minutter og den er veldig effektiv. Kremen kjøpte jeg da jeg var på ferie i utlandet og den selges ikke i Norge. Men hvilken som helst krem kan brukes, alt etter behag:))

Jeg bruker neglfill fra Depend merke.




Nail of the day:

Sånn ser neglene mine uten neglelakk:

Starter først med å anvende en beskyttelse lakk for neglene mine:
Essence studio nails XXL nails thickener. Kjempe god og opplever at neglelakken sitter bedre når jeg bruker den.

Deretter er det tid for selve neglelakk. I dag valgte jeg neon rosa neglelakk fra Nails inc. London:
Den har ikke noe navn, men nummer:193:)
Den er fin i konsistens og fargen er sterk. Behøvde ikke å sette en ny lag.



Jeg liker å gjøre nailart av og til. Leke med forskjellige farger og mønstrer. I dag ønsket jeg noe enkelt men likevel spesielt. Derfor brukte jeg Kiss nailart paint i grønn farge:


Fremgangsmåte:


Og sånn er resultatet:





Til slutt avslutter jeg med en toplakk som gir litt gloss:))


Noen tips:
-- det er lurt å gå noen dager uten neglelakk for å la neglen "puste";
-- neglelakk har også "ut på dato". Hvis du merker at neglelakken har forandret farge, konsistens eller fått dårlig lukt, da er det på tide å kvitte seg med den.


Til slutt vil jeg si at det er bare å eksperimentere med ulike farger og mønstrer. Det er gøy, det:))

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar